Adverteren op Instagram doe je zo

Geplaatst door Joris

Instagram is een zeer interessant platform om je als bedrijf te presenteren in de wetenschap dat elke dag opnieuw tweehonderd miljoen mensen een bedrijfsprofiel bezoeken. Maar hoe kun jij je op zo’n druk platform dan nog onderscheiden? Lees onderstaande tips en maak voortaan het verschil op Instagram.


Val op!

De eerste tip is dat je altijd zorgt voor opvallend advertentiemateriaal. Dit kun je doen door verschillende elementen van je merk – denk aan het logo, de kleuren en de producten- te gebruiken. Met andere woorden: bepaal je merkidentiteit op Instagram en laat klanten op holistische wijze kennismaken met dit materiaal. Merkherinnering is uitermate belangrijk als je een community wilt creëren. Opvallen doe je ook door speciale video’s voor mobiele apparaten te maken. Het is gebleken dat steeds meer mensen hun mobiele apparaat gebruiken om Instagram te bezoeken. Zorg dus altijd voor mobielvriendelijke advertenties die je er overigens ook prima opvallend uit kunt laten zien.


Verticale canvas

Wil je echt scoren op Instagram, maak dan gebruik van het volledige verticale canvas. Reden is dat je zeker op mobiel bijzonder weinig tijd krijgt om de aandacht te trekken, want mensen die met hun mobiel Instagram bezoeken doen dit vaak kort. Zorg dus dat je in deze korte periode meteen de aandacht van de bezoeker krijgt. Dit kan onder meer door optimaal gebruik te maken van de verticale indeling. Bewezen is dat je zo ook meer betrokkenheid genereert en mensen eerder aanzet tot actie. Uiteraard kun je ook bestaande materialen gebruiken om te adverteren. Weet in elk geval wel altijd dat alle door jou gebruikte materialen samen een en hetzelfde doel hebben en elkaar aanvullen. Bovendien: wil je dat mensen een bepaalde app downloaden, dan pas je uiteraard een actieknop toe of gebruik je functies die ook in de app terug zullen komen.

app-bridge-gadget-122383

 

Instagram Stories

Ook een van de meest recente functies die aan Instagram toegevoegd is, Instagram Stories, kan prima toegevoegd worden aan de gereedschappen om op Instagram op te vallen met je advertentie. Zorg dan wel dat je in de eerste seconden van de video de bezoeker ‘pakt’. Benut bovendien alle functies van Instagram Stories en verdiep je in stickers, het gebruik van gif’s of de uiteenlopende lettertypen die je kunt toepassen. Gebruik daarnaast ook Rewind en Boomerang om je video’s echt te laten leven. Het resultaat is in vrijwel alle gevallen een opvallend organisch geheel. ’Spreek’ in je advertenties ook de taal van het product of dienst waarvoor je reclame wilt maken. Wil je dat een bepaalde app gebruikt wordt, gebruik dan de optie ‘vegen’ om op de aanmeldpagina te komen. Vegen en apps zijn immers aan elkaar verbonden.

Slim

Een ander voordeel van adverteren met behulp van Instagram Stories is dat het ondersteuning biedt voor het gebruiken van het volledige scherm. Dit maakt dat je ook prima ‘oud’ advertentiemateriaal kunt gebruiken. Door het bredere gebruik zal het er uitzien als iets nieuws. Wees dus ook gewoon slim als je Instagram Stories – en Instagram in het algemeen- wilt gebruiken om online succes te hebben met adverteren.

New Call-to-action

Topics: Ads, Instagram, online adverteren, Social Advertising