Facebook Carousel Ads

Geplaatst door Willem

Facebook heeft een nieuwe manier van adverteren op de markt gezet genaamd Facebook Carousel Ads, of terwijl Facebook Carousel Advertenties. Deze manier van adverteren moet advertentiekosten kunnen reduceren en er aantrekkelijker uit zien voor de klanten. Hoe? Lees hier verder en ontdek wat er mogelijk is.

Hoe werkt het?

Facebook Carousel Advertenties is gebaseerd op het idee van een, de naam zegt het al, een carrousel. Het is hierin mogelijk om meerdere afbeeldingen en links te plaatsen in één advertentie.

De titel van de advertentie staat bovenaan met een krachtige, korte zin eronder. Hieronder staat vervolgens je eerste afbeelding met aan de rechterkant al een klein stukje zichtbaar van de volgende afbeelding. De gebruiker kan deze vervolgens te zien krijgen door over het scherm te swipen. Op een intuïtieve manier kan de klant nu meerdere afbeeldingen zien en links aanklikken in één advertentie. Dit brengt een aantal mooie voordelen met zich mee.

Wat zijn de voordelen?

Ten eerste kunnen je de advertentiekosten met Facebook Carousel Advertenties verlagen. Omdat je nu meer kunt laten zien in één advertentie, hoef je in verhouding minder geld voor meer afbeeldingen te betalen. Je kosten per acquisitie kunnen met ongeveer 30 tot 50 procent worden verlaagd en je kosten per klik met ongeveer 20 tot 30 procent. Voor de klant is het daarnaast gemakkelijker om te zien wat je te bieden hebt. Hij of zij kan nu sneller vinden wat hij of zij zoekt. Een ander groot voordeel is dat de advertenties nu aantrekkelijker kunnen worden gemaakt. Er zijn veel verschillende mogelijkheden die tot meer klikken en daardoor meer winst kunnen leiden.

Facebook Carousel Advertenties afmetingen en ontwerpaanbevelingen

Gebruik deze richtlijnen om een advertentie te ontwerpen die er overal op Facebook goed uitziet. De aanbevolen afbeeldingsgrootte verzekert dat je afbeelding altijd professioneel overkomt. De aanbevolen tekstlengte is het aantal tekens van je advertentietekst dat kan worden weergegeven op kleinere schermen.

  • Aanbevolen afbeeldingsgrootte: 600 x 600 pixels
  • Hoogte-breedteverhouding afbeelding: 1:1
  • Tekst: 90 tekens
  • Koptekst: 40 tekens
  • Linkbeschrijving: 20 tekens
  • Je afbeelding mag niet meer dan 20% tekst bevatten.

Om je te inspireren staan hier een aantal ideeën die je kunt gebruiken voor een optimale Facebook Carousel Advertentie.

Laat je beste producten zien
Heb je een webwinkel? Laat dan je beste producten of de voordeligste kortingen van het moment zien. Je kunt het zo instellen dat Facebook de meest populaire artikelen vooraan zet en de klant deze als eerste te zien krijgt.

11405203_1029734447060543_421280528_n

Maak een groter canvas
Je kunt alle afbeeldingen van de advertentie op elkaar laten aansluiten en daarmee een groot canvas creëren waar de gebruiker in kan verzinken. Dit werkt bijvoorbeeld erg goed voor mooie vakantiebestemmingen.

10734302_1609447882677670_770028526_n

Leg de nadruk op meerdere aspecten
Met de verschillende afbeeldingen kun je van één product of dienst meerdere aspecten laten zien. Door van tevoren meer informatie aan je klanten te geven, zullen ze geneigd zijn eerder verder te klikken.

11405195_1609185446030045_2070933344_n

Vertel een goed verhaal
Je kunt een goed verhaal vertellen met de verschillende afbeeldingen. Bijvoorbeeld een succesverhaal van een klant die van jouw product of dienst gebruikt heeft gemaakt. Gebruikers zullen graag het verhaal willen volgen als dit op een leuke manier wordt verteld.

10333111_1614296288822153_492851477_n

Verander mee met de seizoenen
Het zou kunnen dat je producten verkoopt die specifiek voor een bepaald seizoen zijn bedoeld. Met Facebook Carousel Advertenties kun je dit op de juiste manier instellen. Het werkt gemakkelijk en snel.

11405183_1599004603684496_612504656_n

Laat de stappen zien
Zet van links naar rechts de verschillende stappen zien die de klant kan doorlopen om een bepaald doel te bereiken waar jij bij kunt helpen. Zo kan de klant bijvoorbeeld eerst langskomen voor een gesprek en na een akkoord overgaan tot het creatieproces. Deze informatie kan een klant overhalen om verder te klikken.

11409241_1605037596436135_876555694_n

Verkoop de voordelen
Wellicht heb je een bedrijf dat diensten verkoopt. Laat dan op de verschillende afbeeldingen de voordelen zien voor de klant wanneer ze met jou in zee gaan.

11409241_1479545799022109_222322440_n

Topics: Ads, Facebook, Social Advertising