Hoeveel kost het om Social Media uit te besteden?

Geplaatst door Willem

Je kan het als bedrijf niet meer negeren: Social Media is alom tegenwoordig. Als merk wil je de dag van vandaag gewoon zichtbaar zijn en voldoende nieuwe leads genereren.

Je gelooft in het potentiële rendement van je online aanwezigheid op sociale netwerken zoals Facebook en Instagram, maar behaalt nog niet het gewenste resultaat met je efforts? In deze blog leggen we graag uit waarom het interessant kan zijn om de ontwikkeling van je Social Media strategie en uitvoering over te laten aan een professional.

Verbeter je Instagram account met 8 gratis tips - Download de Infographic

Waarom zou je Social Media uitbesteden?

 Social Media is de uitgelezen kans om een unieke relatie op te bouwen met je doelgroep. Wanneer je online goed luistert en monitort, kan je de wensen en behoeften van je (potentiële) klanten in kaart brengen én kan je ze efficiënter en sneller bereiken. 

Als je de juiste content online plaatst, word je sneller opgemerkt en bouw je aan je merkbekendheid, imago en creëer je een waardevolle community met een groter bereik. Een goede Social Media strategie zorgt daarnaast voor een boost in je website traffic, meer conversies én een trouw klantenbestand.

DSC08161_resize_HashtagMedia

 

Wat zijn de voordelen Social Media uitbesteden?

1. Een sterke online branding

Een Social Media professional zorgt ervoor dat je branding online nog krachtiger wordt. Dat zorgt ervoor dat je doelgroep je merk altijd zal herkennen, op welk kanaal ook. Inspirerende content gebaseerd op de huisstijl van je bedrijf zorgt ervoor dat je klanten ook écht fan worden van je bedrijf.

2. Waardevolle interacties

Verkeer naar je website is goed, maar betrokkenheid met je merk is nog veel beter. Of een post nu veel likes krijgt of veel traffic genereert, weegt niet op tegen waardevolle interacties met je bedrijf. Dat leidt een Social Media professional allemaal in goede banen. Want uiteindelijk betekent meer betrokkenheid; dat je merk organisch meer verspreid wordt.

3. De juiste tone of voice

Het gaat niet om wat je zegt, maar om de toon hoe je iets vertelt. Hoe je klinkt als merk, bepaalt nog meer je (online) succes dan hoe je eruitziet. Je moet je merk dus niet alleen een gezicht geven, maar ook een eigen stem. Een professional kan je hierbij helpen en geeft je een gepast advies.

4. Maximaal rendement

Een specialist zoekt uit welke doelgroep je op welk kanaal kan bereiken. Zo verspreid je de juiste boodschap op het juiste kanaal en haal je een maximaal rendement uit je online efforts.

5. Meer conversies

Social Media draait steeds meer om conversies en dat vraagt om een strategische aanpak. Samen met jou stelt een professional meetbare en haalbare conversiedoelen van je bedrijf vast en ontwikkel je een goede strategie.

6. Duidelijke rapportage

Door maandelijks of per campagne een rapportage te maken, kan een specialist nagaan of de doelstellingen behaald zijn. Op basis van de resultaten, wordt er kort op de bal gespeeld waardoor er snel bijgestuurd en geoptimaliseerd kan worden.

Hoeveel kost het uitbesteden van je Social Media?

Bij HashtagMedia kan je al terecht voor een totaaloplossing vanaf 299 euro per maand. Of het nu gaat om strategie, webcare of social advertising: voor elk van je social wensen kan je bij ons terecht. 

Meer weten? Ga naar onze Social Media pagina om de mogelijkheden te ontdekken.

New Call-to-action

Topics: Social Media, Social Advertising, Facebook