LinkedIn advertentie opzetten

Geplaatst door Janice

Zou jij wel aan de slag willen met LinkedIn Ad's, maar weet je niet waar te beginnen? Een onderdeel van je online marketing strategie zou LinkedIn kunnen zijn. Een goede manier om LinkedIn te gebruiken, is door te adverteren. Het hebben van LinkedIn campagnes kan zorgen voor meer naamsbekendheid en het verkrijgen van verkeer naar je website. Adverteren via LinkedIn is vooral interessant en relevant voor bedrijven die hun zakelijke dienstverlening B2B willen promoten. Het is niet moeilijk, maar je moet je er wel in verdiepen.

De beginstappen van het adverteren met LinkedIn

Voordat je aan de slag gaat met het ontwerpen van je campagne, bepaal je je doel. Je kan hier denken aan awareness (bekendheid), consideration (overweging) of conversion (conversies). Hierna stel je de doelgroep vast. Vervolgens kies je het advertentietype, de plaatsing, het budget en de conversies. Hierna kan het maken van de advertenties beginnen. Enkele aspecten zijn van belang bij LinkedIn advertenties. 

LinkedIn Advertentie opzetten

Zorg dat je een goede LinkedIn bedrijfspagina hebt

Het is belangrijk dat je een goede bedrijfspagina hebt. Dit lijkt logisch, maar toch zie je dat lang niet alle bedrijfspagina's optimaal zijn. Het is belangrijk dat je deze pagina bijhoudt. Ook zijn de bedrijfsgegevens en een goede achtergrondafbeelding belangrijk. Wanneer de bedrijfspagina goed is, is de kans op meer volgers groter. 

LinkedIn advertentie opzetten

LinkedIn Pixel

Zorg ervoor dat je de LinkedIn Pixel installeert. Deze verzamelt informatie, zoals de CTR. De pixel ziet ook hoeveel mensen er naar aanleiding van de advertentie overgaan tot actie. Met behulp van de Pixel kan je de effectiviteit van de campagnes goed in de gaten houden. 

Experimenteer met je LinkedIn campagnes

Het is belangrijk om te testen met campagnes om te zien wat het beste werkt. Je zou verschillende advertenties kunnen maken. Kies je bijvoorbeeld voor een afbeelding, video of carrousel? Daarnaast kun je nog variëren in tekst, kleurgebruik en verschillende doelgroepen. 

LinkedIn advertentie opzettenAdvertentiebudget

Bij het opzetten van een advertentiecampagne, moet je ook altijd een advertentiebudget vaststellen. LinkedIn werkt met een bepaald biedingssysteem. Hierbij is keuze uit verschillende opties: 

  • CPM (cost per mille)
  • CPV (cost per view)
  • CPC (cost per click)

 Afhankelijk van je doel kies je een biedstrategie. Wanneer je bijvoorbeeld een groot publiek wil bereiken, dan is CPM een goede keuze. Dit kan een manier zijn om je naamsbekendheid te vergoten. Bij CPM betaal je een vast bod voor duizend weergaven. CPV staat voor kosten die in rekening worden gebracht op het moment dat je advertentie getoond wordt aan een gebruiker. En bij CPC betaal je alleen als mensen op je advertentie klikken. Dit is een geschikte methode als je meer gebruikers naar je website wil krijgen. 

Vervolgens kies je jouw bod. Dit hangt uiteraard ook af van je doel.

Pas remarketing toe 

Remarketing is een manier om eerdere bezoekers van je website opnieuw te benaderen door bijvoorbeeld een LinkedIn advertentie. Op deze manier probeer je mogelijk geïnteresseerde klanten over te halen tot een conversie. 

Werk met campagnegroepen

Wanneer je vaker gaat werken met LinkedIn campagnes, is het handig om te werken met campagnegroepen. Deze brengen structuur aan in de campagnes. Je kan bijvoorbeeld campagnegroepen maken voor doelgroepen en doelstellingen. 

Start direct met het maken van je LinkedIn campagnes

Wanneer de campagnes lopen, is het altijd nog zaak om te blijven optimaliseren. 
Aan de hand van bovenstaande tips hopen we het iets makkelijker voor je gemaakt te hebben. Wanneer je er nou niet zelf uit komt, zouden wij je LinkedIn campagnes kunnen opzetten en beheren. Vragen? Bel ons op 0411658074 of stuur een mailtje naar info@hashtagmedia.nl

Topics: Social Media, Social Advertising, LinkedIn