2 min lezen

Nieuwe functies op Instagram voor meer bereik

Geplaatst door Jasper

Instagram heeft er weer een aantal nieuwe functies bij voor gebruikers! Instagram maakt, zoals je vast al weet, gebruik van 'Stories'. Gebruikers kunnen hiermee foto's delen met volgers, die 24 uur zichtbaar zijn.

Sinds 2017 kunnen gebruikers van Instagram 'Highlights' maken. Je kunt hierin de foto's en video’s die je in je Story hebt geplaatst opslaan, zodat jij en je volgers ze later nog eens terug kunnen zien. Ook kun je een directe link naar deze 'Highlights' delen. Op deze manier kun je een compleet verhaal delen. Het delen van zo'n 'Highlight' kan via Instagram zelf, maar ook door een link te plaatsen in bijvoorbeeld een nieuwsbrief. Een andere nieuwe functie is dat je tegenwoordig een Instagram-post opnieuw kunt delen in je Stories. Daarnaast kun je mensen of bedrijven taggen in je stories met een naamtag, en je Instagram Stories delen op Facebook.

Maar wat zijn nu de nieuwste Instagram functies?

Een gebruiker van Instagram heeft nu zelf twee extra functies ontdekt. Linsey Gamble kwam erachter dat je Stories kunt promoten en een link naar Stories kunt delen. Deze functies zijn nog niet bij iedereen zichtbaar, maar door onderstaande stappen uit te voeren kun je direct zien of jij er al gebruik van kunt maken.

insta_share_entire_story_hubspot2

Het promoten van stories

Stories promoten doe je via het menu 'meer' dat rechtsonder bij je Story staat. Je kunt op deze manier mensen naar je website verwijzen, kijkers vragen om je account te bezoeken of vragen of ze je een bericht willen sturen.

Het delen van Stories

Een link naar geplaatste Stories, van jezelf of van een ander, delen. Een goede manier om de betrokkenheid van je pagina te vergroten.

Wanneer deze functies officieel worden geïmplementeerd, is nog onbekend.

Om een Story te delen, plaats je een of meerdere Stories op Instagram. Je opent hierna je Stories en klikt op de 3 puntjes die rechtsonder in beeld staan. Hierdoor krijg je de optie om de link naar de gehele Story te delen.

New Call-to-action

Voordelen van de nieuwe Instagram functies voor bedrijven

Instagram-gebruikers kunnen een post opnieuw in hun Story delen en daarnaast mensen en bedrijven taggen met een naamtag. Je kunt dus als bedrijf getagd worden in een Story. Mensen die deze Story zien kunnen op deze manier bij het account van je bedrijf uitkomen. Ook kunnen Instagram-gebruikers hun Story meteen op Facebook plaatsen, zodat klanten via Facebook direct bij je Instagramaccount met producten kunnen komen. En voor bedrijven met een webshop, heeft Instagram de functie Instagram Shopping geïntroduceerd.

In principe zijn Instagram Stories 24 uur zichtbaar, maar door de nieuwe opties kun je ze nu langer bekijken. Door je Stories op te slaan onder highlights en deze link te delen, kunnen bezoekers de Stories later bekijken. Dit vergroot de interesse van bedrijven om te investeren in Instagram en Stories. Bedrijven kunnen via andere social media kanalen volgers en dus potentiële klanten doorsturen naar hun Story of Highlights. Dit kan voordelig zijn voor de branding van je bedrijf. Daarnaast zorgt het er ook voor dat je nieuwe volgers op Instagram krijgt, waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt.

Met het promoten van Stories kun je meer interesse wekken in je producten of je bedrijf en nieuwe klanten aantrekken. Gebruikers kunnen nu via accounts die ze volgen, Stories voorbij zien komen van andere accounts.

Topics: Social Media, Instagram